Villa Educación

Lunes 22 de mayo de 2017

Recursos didácticos de la Asignatura: Lengua Adicional al Español IV


May I take your order

May I take your order

May I take your order !!

  • Meet the origin of some foods.
  • Practice openly conversation an invitation to dinner .
  • Use so, too , neither, Either in conversation.


AFFIRMATIVE, NEGATIVE AND INTERROGATIVE FORM.

IF I WEREN´T  RESPONSIBLE , I WOULDN´T DO ALL MY WORK.

IT MEANS THAT I AM RESPOSIBLE BECAUSE I DO MY WORK.

NEGATIVE FORMS ARE:

WOULDN´T—WOULD NOT

COULDN´T– COULD NOT

MIGHT NOT

 



VERB LIKE

Students will learn how to describe likes or preferences about themselves using verb like to express them.

 



RELATIVE PRONOUNS

We use relative pronouns to refer to a noun (person or thing) mentioned before and which we want to add some information about or to modify. Relative pronouns can refer to a noun in a singular or plural way. Some of them can be used only to refer people, others with things and some of them with both.

 



PRESENT PERFECT

Students will learn how to create sentences using the present perfect tense in the different ways of references.

 



PRESENT PERFECT CONTINUOUS - USE

We use the present perfect continuous for an action over a period of time leading up to the present. It refers to an unspecified time “between now” and “now”.

 



EXPRESA GUSTOS Y PREFERENCIAS

The following grammar is going to help you to describe your likes and preferences using appropriate grammatical structures.

 



PRESENT PERFECT/SIMPLE PAST

Present perfect
FORM
[has/have + past participle]
Examples:
You have seen that movie many times.
Have you seen that movie many times?
You have not seen that movie many times.
 
Simple past
FORM
[VERB+ed] or irregular verbs
Examples:
You called Debbie.
Did you call Debbie?
You did not call Debbie.
 

 



Una alternativa para presentaciones digitales desde la Web 2.0

PowToon es una buena alternativa divertida y atractiva para utilizar en las presentaciones digitales que pueden utilizar tanto profesores de inglés como estudiantes de preparatoria.

A continuación les comparto un ejemplo sobre cómo he utilizado dicho recurso digital:

 

 



Descubriendo alternativas para presentaciones digitales en el aula de inglés.

Hola a todos estimados usuarios de este espacio educativo. Soy Alejandro Rodríguez Sánchez, Profesor de Inglés y quiero compartir con ustedes un recurso digital de mucha utilidad para las clases de inglés.

Desde hace algún tiempo había descubierto un recurso digital disponible en la Web, pero no la había utilizado, esta herramienta se llama PowToon, y es una alternativa divertida, novedosa y seria que pueden utilizar tanto profesores de inglés como los estudiantes de bachillerato interesados en elaborar presentaciones digitales diferentes y atractivas.

A continuación les comparto un ejemplo de cómo la he utilizado: